Cliëntenraad Liduina
Graag geven wij informatie over de cliëntenraad locatie Liduina.
Wat is een cliëntenraad? Alle zorginstellingen met meer dan 10 medewerkers zijn van overheidswegen verplicht om een cliëntenraad in te stellen. De inspraak van cliënten gaat per locatie via een eigen cliëntenraad. Deze houden zich voornamelijk bezig met de belangen van de cliënten van de betreffende locatie. Zij kijken daarbij naar zaken zoals de kwaliteit van de zorg, klachten en wensen, de activiteiten die worden georganiseerd en het eten en drinken. Hierbij mogen we ook zelf punten aandragen.
De cliëntenraad van het Liduina vergadert 6 keer per jaar. De cliëntenraad geeft zelf punten aan die geagendeerd worden, die halen wij uit gesprekken met elkaar maar ook uit wat we horen in het huis. Ook vragen wij regelmatig of er een medewerker van ZGEM kan aansluiten die meer kan vertellen over een bepaald onderwerp, bijvoorbeeld over de voeding. Het management geeft daarnaast informatie over plannen die er zijn en houdt de cliëntenraad op de hoogte van lopende zaken. De voorzitter heeft ook zitting in de Centrale Cliëntenraad van ZGEM.
Als er zaken zijn waar je tegenaan loopt, als er vragen zijn of als je het leuk vindt om deel te nemen aan de cliëntenraad kun je altijd contact met ons opnemen. Nieuwe leden zijn van harte welkom.
Contact opnemen kan via clientenraadliduina@zgem.nl, of als je geen computer hebt kun je een berichtje achterlaten bij de receptie, zij zorgen dat het bij de cliëntenraad komt. Uiteraard gaan wij zorgvuldig om met de gegevens.